Avkopplingskista

Efter att ha sett flera exempel på hur man kan integrera C-skenans avkopplingsskena i landskapet var det min tur. Jag vill inte kapa bort den manuella avkopplingsspaken på skenan av den anledning att man kanske behöver koppla av nått för hand nån gång. Den läxan tänker jag inte utmana!

I markplattan hade jag på förhand gjort ett hål så stort som jag vill ha och det jag har gjort var att tillverka en enkel kista av glasspaket.

Här är bilder från konstruktionen:

Alla bitar är utklippta. Den övre raden är listerna som ska ligga som övergång mellan grus och kista, under det ligger själva kistväggarna och till höger kistgolvet. Allra längst till höger syns det på förhand gjorda hålet i markplattan

Här ser vi ned i den samlade kistan

Undersidan av kistan. Hålet är där avkopplingsspaken sticker ut

Kistan på plats för en sista kontroll att allt passar

Kistan har fått sin grå färg

Den grå kistan åt andra hållet

Kistan på plats! Klart för att grusa!

Jag vet att kistans lister på ovansidan inte sitter helt tätt i skarvarna. Detta är inget jag bryr mig om då det ska vara en gammal konstruktion som har blivit ving och skev under alla åren den har funnits där. Annars blev jag väldigt nöjd med kistan och ser fram emot att äntligen få grusa vidare på banan!

Kommentera

